Ja, vi BØR bli bledre på flanking. Vi snakket om det sist, men tror vi fint kan ta noen runder ekstra på det, siden noen av oss jo er ganske nye på dette.
Her er et bilde av eventyrere som flanker henholdsvis et vanlig monster og et stort monster. Vi ser at de som flanker må stå rett ovenfor hverandre:

For vår gruppe, vil jeg mene at vi må gå frem sånn at Petra og Gurdis går frem mot monsterne og merker dem slik at de må slå på dem. så kan også Khamsin (den feigingen :p) stille seg foran, gjerne på den siden det er minst farlig. Deretter vil Mora tumble (rulle / turne) inn bak monsteret, og vi står i flanking.
Jeg vil helst at vi skal sloss på denne måten, for jeg er best med kniv, og bare nesten like bra ;) med pilene mine. Altså - særlig gurdis og Petra - dere foran (gir monster bank, og merker monster så det slår på dere), jeg bak (og gir massiv skade, forhåpentligvis). Khamsin foran, men med mulighet for å gå litt rundt, Erdan, på avstand, gir massiv skade, går inn når det passer for ham.
Jeg kan lettere gå inn i nærkamp enn kalle fordi jeg har lettere for å gå ut av den igjen hvis det blir skummelt for meg (monster får fordeler mot en som prøver å stikke av, min rolle har egenskaper som gjør at disse fordelene blir mindre for dem).
Erdan er jeg usikker på - han bør vel helst stå litt på avstand? (bare Kalle kan svare på dette tror jeg).
PS. min rolle er effektiv i kamp, men bare i flanking, eller når jeg kan angripe overaskende, etter å ha vært gjemt eller noe