Khamsin
balthasghesh.jpg

Khamsin ble født i en landsby ved Kasjgar for 33 år siden. Han vet lite om familien sin, for kort tid etter at han ble født ble den lille landsbyen ødelagt og alle med unntak av Khamsin drept av bande orker på plyndringstokt. Angrepet var ledet av en stor ork med vinger, og dypt inne i seg har Khamsin et voldsomt behov for hevn på dette utyske som har forvoldet han så mange vonde stunder. Khamsin ble reddet av noen forbipasserende handelsmenn og overlevert til et kloster (Pelor) i Kerendas. Her fikk Khamsin navnet sitt, - som forøvrig spiller på at han kan puste ild (khamsin er arabisk for ørkenstorm og en klassisk Maserati-modell). Khamsin fikk en god oppvekst på klosteret men var svært uenig teologisk sett med flere av munkene. Så da han var 21 år slo han følge med en dverg cleric (Bahamut) ved navn Peregrim Dolc, som er i slekt med Dolgrim Dolc. Sammen har de reist rundt for å forsøke å kartlegge behovet for nedkjempe ondskap og mobilisere motstand. Samtidig har Khamsin benyttet muligheten for å finne mer ut om hvor han kan finne sin forehatte fiende; orken med vinger. Khamsin er normalt stor for dragonborn å være. Han har grårød skjellhud og foretrekker praktiske og funksjonelle klær fremfor siste mote. Khamsin har alltid måtte være nøysom og velger å lappe og reparere de tingene han har til det evinnelige. Som regel går han med rustningen på seg. Rustingen består av flere ulike deler, hver med sin lille historie. For folk flest kan det se ut som Khamsin konstant befinner seg i en krigssone, noe som ikke er særlig langt fra sannheten om de hadde visst hva han tenker om omverdenen. Av samme grunn liker Khamsin å kjøpe det beste innen utstyr de gangene han har midlene til det. Han ser ingen grunn til å spare penger. Penger er noe man bruker på utstyr til kampen mot det onde. Khamsin legger på ingen måte skjul at han er en paladin av Bahamut; - både skjold og klær har store symboler som bæres med stolthet.

Khamsin representer et av ytterpunktene innenfor sin orden, og har allerede gjort seg beryktet fordi han ikke viser noen nåde for de som har flørtet med den onde siden, og heller ikke bryr seg i særlig grad om måten han utrydder ondskap på. Det er mulig han har gjort seg så beryktet at han holdes under en viss oppsikt av ordenen, men dette kjenner i såfall ikke Khamsin til. I det siste har for han for eksempel registrert at eventyrere ofte er noen av de dyktigste til å nedkjempe ondskap. Selv om drivkraften deres som regel er gull og skatter ser han de har felles interesser. Derfor forsøker han nå å samle sammen en gjeng, og har har bedt kroverter og Peregrim Dolc videreformidle forslaget til potensielle helter. Til og med tidligere dømte har han forsøkt å verve. Khamsin har til hensikt å få en lederrolle for en slik gruppe, for han er redd for at jakten på gull og ære lett kan føre eventyrere på gale veier.

Personlige mål:

  • Vinge-orkens hode!
  • En verden fri for ondskap og grådighet

IMG_4375.jpg

Maserati Khamsin