Nordlandene

Northlands eller Nordlendende er egentlig ikke et samlet land, men et område forsvart av en løs samling av klaner og storfamilier. De fleste er mennesker, men det er også en håndfull rene alveklaner, og noen få stammer med shifters. Som stedsnavnene røper har alvene hatt stor betydning for området, og menneskene som bor i Northlands viser stor respekt for naturen og alvenes områder. Menneskene hisser seg raskt opp over fremmede som ikke viser naturen tilstrekkelig respekt. Menneskene som lever i Northlands er enkle og forsiktige, de fleste har aldri reist utenfor nærmiljøet sitt. Det er ikke uvanlig å møte mennesker som utelukkende er kledd i skinn og ikke tekstiler som er vanlig lenger sør. Mange menn bruker kilt-liknende benplagg. Folkeslaget kjennetegnes ved at de ofte har brunt hår, brune øyne, kraftig benbygging, brede hofter og er noe mindre enn menneskene lenger sør. Kvinnene er ikke spesielt pene, tvertom. Halvalver, særlig kvinnelige skiller seg raskt ut. Til tross for at menneskene lever tett sammen med alver, og de to rasene viser dyp respekt for hvernadre, blir halvalver behandlet som annenrangs borgere av menneskestammene. Alvestammene er noe mildere med halvalvene som blir født inn i klanene, men også her vil halvalver oppleve å bli stemoderlig behandlet. Northlands er et området med store tykke skoger, bratte fjell i øst og mengder av bekker og brusende elver. De tre byene fresmtår mer som store landsbyer, de fleste bor i små samfunn som ofte er svært vanskelig å ta seg til og fra. Ikke helt ufarlig er det heller å ferdes i skogene. Det finnes mye ulver, owlbears og andre farlige vesener, og de som ikke viser respekt for naturen kan også risikere å få oppmerksomhet fra hissige treanter og irriterende småalver. Menneskene i Northlands har alltid holdt seg unna kriger og politiske konflikter, og området oppleves som et uberørt hjørne av verden. Dessverre har området også sine problemer. Mangelen på en samlet hær har gjort det mulig for opportunistiske bander å slå seg frem. Det er mye gobliner i skogsområdene og kobolder i fjellene i øst.

3082561082_2a4ed21ebe.jpg