Billedhuggerens oppdrag og teateret

Hva skjedde:

vingeork.png
  • Gruppen finner et rom med statuer hvor en er levende
  • Gruppen slåss med noen zombier
  • Gruppen løser en gåte og får noen rustninger
  • Gruppen kjemper mot en felle og Gurdis blir vasket
  • Gruppen finner Billedhuggerens verksted og får endelig satt Gamzakurdias hode på plass. De får høre en lang tale.
  • Gruppen får i oppdrag å ødelgge Billedhuggerens lab og får Ebans Merke i hånden.
  • Baron Agrippa sender Rimslimet mot gruppen som flykter ut en hemmelig gang.
  • Erdan og andre finner et kart på statuen i elva mens Mora og Khamsin sitter å leser.
  • Khamsin kjenner igjen kartet - det er Kasjgar
  • Gruppen oppsøker teateret og Khamsin møter sin nemesis
  • Vingeorken flykter opp på høyloftet etter å ha kastet Khamsin gjennom døren
  • Khamsin setter fyr på høyloftet
  • Vingeorken flykter i natten etter å ha blitt truffet av Erdan
  • Teateret brenner ned og Khamsin "forhører" teatersjefen
  • Opptøyer i Fallcrest. Khamsin forlater byen.
  • Gruppen forlater byen dagen etter og møter Khamsin som har fått et oppdrag av Gordon Gecko.

Billedhuggerens oppdrag

Khamsins forklaring

Dere lurer sikkert på hva som skjedde med Khamsin da han forhørte kvinnen på stranden. Det er ikke lett å forstå for dere enkle vesener, men Khamsin ble grepet av hevnlyst og raseri som følge av nærkontakt med vingeorken og all den mørke ondskapen som er i dette monsteret. Slik bør ikke skje en paladin. Dere ble jo også satt helt ut og var ute av stand til å gjøre motstand mot utysket, men det er mer naturlig. At Khamsin kappet av hånden på kvinnen kan virke dramatisk men det var Bahamuts hånd som gjorde det. Helt standard eksorsisme. Kvinnen fikk en vel fortjent straff som vil styrke sjelen hennes i fremtiden. I tidligere tider hadde kvinnen måttet brenne på bålet; - så dette var en hendelse med en lykkelig slutt for henne.

- No Sacrifice, No Victory

Etterspill

Khamsin benytter ritualet Animal Messenger på et hurtigflygende insekt eller fugl, uten de andres kjennskap, og gir følgende beskjed til Madame Blavatsky: "Sørg for at tiltalen mot Khamsin frafaller, ellers dreper jeg deg, -sakte og brutalt. Si du angrep Khamsin eller at du fikk som fortjent. RROOAAAR! ".